Resiinan nettisivusto www.resiinalehti.fi on Museorautatieyhdistyksen (MRY) ja Suomen rautatiehistoriallisen seuran (SRHS) kustantama rautatieharrastajien sivusto. Sivuston muodostavat Resiina-lehden osio, Resiina-keskustelu sekä kuva-arkisto www.vaunut.org.

Resiinan nettisivuston päätoimittajan tehtäviin kuuluu toimia sivuston vastaavana toimittajana. Hän toimii tiiviissä yhteistyössä kustantajayhdistysten puheenjohtajien kanssa. Päätoimittaja johtaa nettitoimitustiimiä, jonka tehtäviin kuuluu sivuston ylläpito, kehittäminen ja valvonta.

Päätoimittajan tulee olla yhteistyökykyinen ja kehittämismyönteinen. Häneltä vaaditaan hyvää asiakaspalvelukykyä ja kykyä toimia tiimissä. Päätoimittajan tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää myös perustietämystä verkkojulkaisuja ja sananvapautta ohjailevasta lainsäädännöstä. Tuntemus internetsivujen tekniikasta ja koodaamisesta on eduksi, muttei missään nimessä välttämätöntä. Myös kokemus keskustelupalstojen valvontatehtävistä on eduksi.

Työ on kustantajayhdistysten muiden tehtävien mukaisesti palkatonta vapaaehtoistyötä.

Lisätietoja antaa nykyinen päätoimittaja Jape Ruotsalainen, jape.ruotsalainen (ät) vaunut.org, sekä osaltaan myös kustantajayhdistysten puheenjohtajat.

Vapaamuotoiset hakemukset sähköpostilla osoitteeseen haku(ät)vaunut.org 25.1.2019 mennessä.