Jokioisten Museorautatiellä järjestetään vuoden lähes jokaisena viikonloppuna ja varsinkin kesäaikaan ajoittain myös arkipäivisin talkoita. Tekemistä riittää kaikenikäisille ja -kokoisille! Museorautatien toiminta on monipuolista: näkyvin osa on kesän junaliikennöinti ja siihen liittyvät liikennetehtävät. Muttä tämän lisäksi museorautatiellä tehdään paljon huolto-, korjaus- ja ylläpitotöitä. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin mielekästä tekemistä, sillä tehtävien töiden kirjo on valtava: kevyistä töitä voitaisiin mainita mm. erilaiset maalaus- ja nikkarointityöt, ruohikonleikkaaminen ja yleiset paikkojen siistimiset. Polttopuita tarvitaan niin vetureissa kuin saunan kiukaassa ja padassakin. Raskaampia töitä edustaa mm. erilaiset radan ylläpitoot liittyvät työt, kuten pölkynvaihto, raiteen nosto ja toppaus.

Yleensä talkoopäivien lopuksi lämmitetään talkoosauna ja kesäisin saunan edustalla on mukava grillata kesäillan hämärtyessä. Sunnuntaisin liikennepäivien yhteydessä yhdistys tarjoaa talkooruoan.

Majoitus onnistuu mainiosta niin vuonna 2002 valmistuneen korjaamorakennuksen huoneissa kuin myös perinteisissä VR:n entisissä makuuvaunuissa.

Tervetuloa talkoisiin yksin tai yhdessä ja vaikkapa päiväksi, pariksi tai koko viikoksi. Jokainen tehty talkootunti ja -päivä on arvokas ja auttaa säilyttämään ja edistämään meidän arvokasta museorautatietämme ja toimintaamme!

Talkookalenteri

Mikäli lähiaikoina on tulossa talkoita löydät ne joko alla olevasta tulevien talkoiden listasta tai oikealla olevasta talkookalenterista.

Joulupukin juna-tapahtuman valmisteluja

marraskuu
lauantai
la, 30. marraskuu 2019, 09:00 - su, 1. joulukuu 2019, 16:30