Kalenterissa ei tapahtumia.

Museorautatien talkootoiminta keväällä ja kesällä 2021

Koronarajoitusten jatkuessa jatkamme pienimuotoista talkootoimintaa erilaisten koronarajoitusten ja -suositusten sen salliessa tyällä hetkellä on voimassa 10 hengen kokoontumisrajoitus, jota noudatetaan myös Museorautatien alueella toimiessa. Museorautatien laajalla alueella on myös helppo noudattaa turvavälejä.

Aikataulunmukainen museojunaliikenne saattaa käynnistyä kesäkuussa, mikäli vallitseva tilanne sen tuolloin sallii. Kesäkuussa Museorautatien yleisölle suunnattu toiminta keskittyy kuitenkin pääasiassa kesähahvioon, kapearaidemuseoon sekä resiinanvuokraukseen.

Pienimuotoista talkootoimintaa on sekä viikonloppuisin että ajoittain myös arkipäivisin. Erillisiä teematalkoita saatetaan järjestää loppukeväästä ja kesällä tilanteen parantuessa, mutta niistä tiedotetaan erikseen. Museorautatiellä riittää paljon kaikenlaista tekemistä ja valmistelutyötä.

Koska yhdistyksellä ei nyt tulevaana keväänä ole juurikaan tilausjunia eikä keväältä saada mitään liikennetuloja, on taloudellinen tilanteemme erittäin tiukka. Tämän vuoksi mitään uusia projekteja ei aloiteta ilman ulkoista rahoitusta, eikä mitään isoja tarvikehankintoja voida tehdä. Mutta meiltä löytyy omasta varastosta paljon maalia, puutavaraa ja tarvikkeita, joita hyödyntämällä pystymme tänäkin kesänä huoltamaan ja korjaamaan niin kalustoa kuin rakennuksiakin. Myös ratalinjalla riittää vesakonraivausta ja näkemäalueiden kunnostamista. Eli monenlaista pystytään kyllä tekemään, vaikka rahaa ei käytettäisikään.

Tämäkin vuosi alkaa melko varmasti hieman erilaisissa tunnelmissa kuin mihin on totuttu, mutta seuraamalla viranomaisten suosituksia sekä noudattamalla asiantuntijoiden ohjeita, pystymme kuitenkin nauttimaan myös omasta harrastuksestamme ja vapaa-ajasta, Museorautatien toiminta on pitkälti myös sosiaalista toimintaa, jonka merkitys korostuu näin poikkeuksellisina aikoina.

Yhdessä tästäkin selvitään.

Pysytään terveinä ja kaunista kevätaurinkoa kaikille!

Kalenterista ei löydy tulevia tapahtumia.