Vuonna 1917 valmistuneen höyryveturi Sohvin kunnostustyöt etenevät hyvin. Höyrykattilan varustimien messinkiosat kiiltävät kuin uutena ja veturin hytti odottelee asennusta takaisin paikoilleen. Hytin sisäseinät on maalattu perinteiseen tapaan ootraamalla, jossa kylmä metallipinta saadaan näyttämään elävältä puupinnalta.
Tarkemmin kuvailtuna sitten viime päivtyksen veturille on tehty seuraavat työt:
Kruunuventtiili sekä molemmat höyryventtiilit tehty ja pakattu, oli ruostehitujen jälkiä pinnoissa. Vasemman puoleisen venttiilin holkki on pakkausmutterin päällä, koska on menossa vaihtoon, mutta uutta holkkia ei vielä ole. Molemmista injektoreista tehty hukkaputken venttiiilit ja pakattu starttiventtiilit, sekä irrotettu ja herkistetty toimimaan vesiventtiilit. Lämmittäjän injektorissa ei ole vesiventtiilissä ollenkaan kahvaa, mutta itse kara toimii. Molemmat rintaventtiilit takaiskuineen tehty ja kasattu.
Voidepumpun lämmityksen vuodon syyksi löytyi rikkoontunut tiivistepinta venttiilissä. Jarrun venttiili kruunussa on samanlainen. Venttiilit ovat avattuina laatikoissaan kuormalavalla jatkotutkimuksia varten. Jarrun käyttöventtiili voitelulaitteineen puhdistettu ulkoisesti ja voidelaitteen hana pakattu. Vesi- ja hukkaputket puhdistettu.
Hytin ikkunakehät ja sisäpuoliset raudat maalattu kahteen kertaan mustalla maalilla. Olisi ehkä kannattanut maalata ne ennen ootrausta, musta väri pyrkii "uimaan" maalarinteipin alle. Seinäpaneelit ja työkalustuslaatikot hiottu ja pohjamaalattu.


