Kouluttaja opettaa luokan edessä kurssilaisten seuratessa keskittyneesti.
OLM-koulutus meneillään. Kuva: Jussi Tepponen 25.3.2018.

Jokioisten Museorautatien OLM (Opasteet ja liikennemääräykset) -koulutus uusille halukkaille ja kertauskoulutettaville pidetään lauantaina 25.3. klo 10.00 alkaen (aamukahvit tarjolla klo 9.45) Minkiöllä Kiipun kylätalon tiloissa (iso kivirakennus aivan aseman vieressä). Koe, koulutus ja suoritettu käytännön harjoittelu oikeuttavat työskentelyyn Jokioisten Museorautatien liikennetehtävissä.

Koulutuksen jälkeen pidetään OLM-koe. Koulutuksen yhteydessä osallistujille tarjotaan lounas ja kahvit. Humppilaan klo 10-junalla saapuville tai Latovainion linja-autopysäkille klo 9.41 tai klo 10.10 saapuville järjestetään autokyyti Minkiölle ennakkoon sovittaessa.

Jos koulutusajankohta ei sovi, voit sopia henkilökohtaisesta tentistä. OLM-koulutukseen ilmoittautumisia ottaa vastaan Jussi Tepponen.

Ilmoittautumiset sekä OLM-koulutukseen että turvallisuuskatsaukseen pyydetään tekemään viimeistään 20.3.2023 mennessä.

Talkoolaiset syövät lounasta kevätauringon alla asemalaiturilla.
Lounastauko talkoiden lomassa Minkiöllä keväällä 1982. Kuva: Jorma Attila.

Kevään lähestyessä hyvää vauhtia on jokaisen hyvä tietää tulevista talkoista ja tapahtumista. Eli tässä alustavaa listaa, jota päivitetään kevään myötä:

Tulevia päivämääriä

La 25.3.
Opasteet ja liikennemääräykset (OLM) -koulutus ja koe Minkiön aseman Kiipun kylätalolla klo 10.00 alkaen
Su 25.3.
Museorautatieyhdistyksen kevätkokous Minkiön aseman Kiipun kylätalolla klo 12.00 alkaen
Huhtikuussa
Nuorten viikonloppu 2023 (lisätietoja tulossa)
Su 11.6.
Kesän 2023 liikennekausi alkaa. Avajaispäivänä vietetään Minkiön Mobiilipäivää ja Humppilapäivää samanaikaisesti

Kevään talkoita

Minkiöllä on talven ja kevään aikana pienimuotoisia talkoita lähes joka viikonloppu. Työn alla on mm postivaunun LWR160 peruskorjaus ja Schöma dieselveturin remontti. Kysy lisää talkoista talkoot [at] museorautatieyhdistys.fi -sähköpostiosoitteesta.

kkous2022Museorautatie ry:n jäsenet kutsutaan syyskokoukseen 2022, mikä pidetään Kiipun kylätalolla (Kiipuntie 47, 31360 Minkiö) lauantaina 26.11 kello 12:00 alkaen. Esillä sääntöjen määräämät asiat sekä ylimääräisenä asiana kaksi sääntömuutosta. Kokoukseen järjestetään myös etäyhteys, mutta etäyhteydellä ei voi osallistua äänestyksiin (läsnäolovaatimus säännöissä). Kahvitarjoilu.

Kello 15 alkaen (varauksella syyskokouksen venymiselle) mahdollisuus suorittaa OLM-tentti omatoimisen opiskelun pohjalta, lue edempänä ilmoittautumisesta.

Syyskokouksen asioista ja ohjelmasta yksityiskohtaisemmin:

Kokousväki seuraa keskittyneesti kokouksen kulkua.
Syyskokous 2015 kokoontui Kiipun kylätalolla. Kuva: Jussi Tepponen 28.11. 2015.

Museorautatieyhdistys ry:n sääntömääräinen kevätkokous pidetään lauantaina 26.3.2022 klo 12 alkaen Minkiöllä, Kiipun kylätalossa (osoite Kiipuntie 47, Minkiö). Kokouksessa käsitellään yhdistyksen sääntöjen määräämät asiat. Kokouksessa on kahvitarjoilu.

Sihteerin PS: Etäruudulle mahtuu vielä muutama. Ilmoittaudu sähköpostitse nimesi ja jäsennumerosi kera osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. viimeistään perjantaina 25.3, saat zoomlinkin kokoukseen.

Kouluttaja opettaa luokan edessä kurssilaisten seuratessa keskittyneesti.
OLM-koulutus meneillään. Kuva: Jussi Tepponen 25.3.2018.

Jokioisten Museorautatien OLM (Opasteet ja liikennemääräykset) -koulutus uusille halukkaille ja kertauskoulutettaville pidetään sunnuntaina 27.3. klo 10.00 alkaen Minkiöllä Kiipun kylätalon tiloissa (iso kivirakennus aivan aseman vieressä). Koe, koulutus ja suoritettu käytännön harjoittelu oikeuttavat työskentelyyn Jokioisten Museorautatien liikennetehtävissä.

Koulutuksen jälkeen pidetään OLM-koe. Koulutuksen yhteydessä osallistujille tarjotaan lounas ja kahvit. Humppilaan klo 10-junalla saapuville järjestetään autokyyti Minkiölle ennakkoon sovittaessa.

Ilmoittautumiset sekä OLM-koulutukseen että turvallisuuskatsaukseen pyydetään tekemään viimeistään 14.3.2022 mennessä.