Huomenna

Museorautatieyhdistyksen syysretki Viroon päästään nyt vihdoin järjestämään kahden pandemiasta aiheutuneen siirron jälkeen. Matka toteutetaan torstai-illasta 24.8.2023 sunnuntai-iltaan 27.8.2023. Kaavailuissa on tiivistä raideliikenneohjelmaa. Pääteemana ovat kapearaiteiset radat sekä palavan kiven kuljetus. Käymme mm. Haapsalun rautatiemuseossa ja Viron kaikilla museoradoilla.

Majoitukset ovat kolmessa eri hotellissa: Tallinnan lähellä, Jänedassa ja Haapsalussa. Matkustamme kapearaiteisilla radoilla sähkön, dieselin ja höyryn voimin. Laivamatkat kuljetaan rahtialuksella Helsingin Vuosaaren ja Muugan välillä. Matka alkaa tilausbussilla Tikkurilasta vanhan asemarakennuksen (nykyinen Vantaan kaupunginmuseo) luota torstaina 24.8.2023.2020 klo 18, mistä ajetaan Kehä III:a suoraan Vuosaaren satamaan. Matka päättyy Tikkurilaan sunnuntaina noin klo 20.15 mennessä.

Höyryjuna tulee kuvaajakohti vihreässä lehtimetsämaisemassa.
Lavassaaren museorautatiellä pääsemme höyryveturin vetämän junan kyytiin. Kuva: MTÜ Eesti Muuseumraudtee.

Matkan hinta sisältää kaikki kulut eli linja-automatkat, laivamatkat, museojunamatkat eri radoilla, hotellimajoitukset aamiaisineen kahden hengen huoneissa, lounaat perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina sekä illalliset perjantaina ja lauantaina, rautatie- ja kaivosmuseoiden pääsymaksut sekä opastukset. Mahdolliset kahvilapalvelut laivalla kukin hoitaa kuitenkin itse.

Kokonaishinta torstaista sunnuntaihin on 408 euroa. Lisähinta yhden hengen huoneista on 160 euroa. Tarkemmat maksuohjeet toimitetaan ilmoittautuneille. Eräpäivä osallistumismaksulle on 3.7.2023. Ilmoittautumiset Markku Nummelinille, mieluiten sähköpostilla osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai tekstiviestillä 040 548 7601.

Retki täytetään varausjärjestyksessä, suurin mahdollinen osallistujamäärä on 45. Ilmoita nimesi, sähköpostiosoitteesi, puhelinnumerosi, kansalaisuutesi ja syntymäaikasi (ilman henkilötunnuksen loppuosaa) sekä mahdolliset ruoka-allergiat. Matkaamme retkeilyhengessä. Pyydämme ystävällisesti huomioimaan, etteivät käyttämämme rahtilaiva ja museojunat sovi liikuntarajoitteisille. Rahtialuksella ei liioin ole viihdepalveluja.

Vastuullinen matkanjärjestäjä on matkatoimisto Aarrematkat Oy, linja-autokuljetukset hoitaa Packalén Bus, kuljettajana toimii Timo-Pekka Lange, matkanjohtajana Markku Nummelin, bussi-isäntänä Peter Nummelin ja paikallisjärjestäjänä Sakari K Salo.