Huomenna

Museorautatiellä rakenteilla olevaan Jokioisten rautatien matkustajavaunun replikaan saapui tänään viimeiset puuosat, jotka on teetetty ulkopuolisessa yrityksessä. Vaunuun tulee yhteensä viisi sisäovea: kaksi ikkunallista eteisen ovea, yksi liukuovi, yhdet saluunaovet sekä käymälän ovi. Vaunun ulkokatto saatiin tehtyä edellisenä viikonloppuna ja myös puiset vaunun päätysillat ovat lähes valmiit.

Neljä läpinäkyvään muoviin käärittyä puuovea nojaa ruskean puiseen matkustajavaunuun.
Juuri saapuneet sisäovet nojaavat vaunua vasten. Vaunun päätysilta on saanut myös katonrajan päätyprofiilin. Kuva: Marko Laine 30.3. 2017.
Neljä läpinäkyvään muoviin käärittyä puista peiliovea, joista yhden yläosassa ikkuna.
Neljä vaunun sisäovea. Kuva: Marko Laine 30.3. 2017.
Vaunun sisäovet lähikuvassa. Kuva: Marko Laine 30.3. 2017.
Mustaksi maalattu vaunun päätysillan lattialankkutus.
Lähikuva juuri valmistuneesta vaunun päätysillasta. Kuva: Marko Laine 30.3. 2017.