Huomenna
Museorautatieyhdistys 40-vuotta juhlakirjan kuva.
Jokioisten Museorautatie -40 vuotta talkoita ja kulttuurityötä kirjan kansi.

Jokioisten Museorautatien ja Museorautatieyhdistys ry:n 40-vuotisen toiminnan kunniaksi julkaistu historiateos on nyt saatavilla myös museorautatien verkkokaupasta eli mKaupasta.

Markku Nummelinin kirjoittama runsaasti kuvitettu teos kertoo, miten museorautatietoiminta pääsi vaikeuksien kautta vauhtiin ja miten sen kulttuurimerkitystä alettiin vähitellen ymmärtää. Mukana on niin iloisia kuin katkeriakin tapahtumia vuosikymmenten varrelta. Pääosassa ovat tietysti museorautatieläiset. Myös museorautatien radan, veturien ja vaunujen vaiheet ovat kattavasti esillä.

Kirjassa on 192 sivua ja se on kauttaaltaan nelivärinen. Valokuvakuvituksen ja tekstin lisäksi kirjaan on koottu lehtileikkeitä, aikatauluja ja muuta aineistoa museorautatietoiminnan neljän ensimmäisen vuosikymmenen ajalta.

Kirjan hinta on 30 euroa ja Museorautatieyhdistyksen jäsenille 18 euroa. Verkkomyynnissä hintaan lisätään toimituskulut.