Nuoria yhteiskuvassa veturin nokalla.
Vuoden 2013 nuortenviikonlopun osallistajat ryhmäkuvassa talkoojunan edessä Suon suoralla Jokioisilla. Kuva: Jani Järviluoto.

Oletko nuori (n. 12-18 v.), innostunut rautateistä tai muuten vain tahdot tutustua uuteen harrastukseen?

Museorautatieyhdistys ry järjestää nuortenviikonlopun Jokioisten Museorautatiellä 26.–27.4.2014. Ohjelmassa on alustavan suunnitelman mukaan ainakin höyryjuna-ajelua, resiinaretkeilyä ja pientä talkoopuuhastelua, sekä tietysti saunomista, grillailua ja vapaamuotoista yhdessäoloa.

Sinun ei tarvitse olla Museorautatieyhdistyksen jäsen osallistuaksesi tapahtumaan. Mukaan voit tietysti ottaa myös kaverisi, tai vaikka useammankin!

Majoituksen ja ruokailut tarjoaa Museorautatieyhdistys, tapahtuma on siis ilmainen. Tarvitset mukaan vain oman makuupussin (tai petivaatteet), saunomis- ja pesuvälineet sekä säänmukaisen ulkoiluvaatetuksen. Muista myös, että museorautatiellä vaatteet saattavat likaantua, joten ihan parasta ulkoilupukua ei kannata mukaan ottaa.

Tapahtuma alkaa Minkiön asemalla (Kiipuntie 49, Jokioinen) lauantaina 26.4. kello 12 ja päättyy sunnuntaina 27.4. noin kello 14. Voit saapua paikalle omin kyydein, bussilla (kts. www.matkahuolto.fi) tai junalla (www.vr.fi). Haku juna-asemalta Humppilasta tai bussipysäkiltä onnistuu tarvittaessa. Jos tulet kauempaa, voit toki saapua Minkiölle jo perjantai-iltana.

Ilmoittautumiset tapahtumaan 17.4.2014 mennessä. Mukaan mahtuu ensimmäiset 15 ilmoittautujaa, joten ole nopea!

Lisätiedot ja ilmoittautumiset ottaa vastaan Teemu Virtanen. Ilmoittautua voit myös liittymällä nuortenviikonlopun Facebook-tapahtumaan.