Kalenterissa ei tapahtumia.

Veturin kunnostus on edennyt vuoden 2016 aikan koneiston huolloilla ja kokoamisella sekä hytin ruostevaurioiden korjauksella. Hytin rakenteita korjattiin ja muutettiin piirustusten mukaan alkuperäisiksi. Hyttiä oli muutettu veturin edellisessä suuremmassa konepajakorajuksessa VR:n Kuopion konepajassa vuosina 1985-1988.

Kattilaan on asennettu uudet tulistajaelementit, jotka teetettiin vuonna 2015. Nokikaapin luukun ja etuosan osien sovitusta ja kokoonpanoa jatkettiin. Hytin höyryputkien ja sylinterien voideputkien asennus on aloitettu. Kyseiset putket pitää asentaa ennen kattilan eritystä ja pellitystä, sillä putket kulkevat suurilta osin kattilan kyljessä eristeen sisällä ja kattilapellityksen alla. Tämä sen takia, että talvella kuuma höyrykattila estäisi lämmöllään sen etteivät putket jäätyisi.

JR4 Tubize alkuperäisessä asussaan ennen Kuopiossa tehtyä täyskorjausta. Kuva: Jorma Attila 1980.
JR4 Tubize alkuperäisessä asussaan ennen Kuopiossa tehtyä täyskorjausta. Kuva: Jorma Attila 1980.