Huomenna

Museorautatien Santavaihteelta erkanevan pistoraiteen rakennustyöt ovat kesän aikana edenneet mukavasti. Kuvassa radan päälinja jatkuu suoraan kohti pohjoista ja Humppilan asemaa ja oikealle kaartaa vanhalle Jokioisten rautatien sorakuopalle johtaneen raiteen penkereelle rakennettu uusi raide. Museorautatien tontti jatkuu kuvan oikeassa laidassa näkyvään voimalinjaan asti ja raide ulottunee joskus tulevaisuudessa sinne asti.

Alkuperäinen Jokioisten rautatien sorakuopan raide purettiin vuonna 1975. Nyt 43 vuoden jälkeen palautamme historiaa takaisin.

Ilmakuvassa alhaalta ylös kulkee päärata Minkiöltä Humppilaan ja oikealle siitä haarautuen kaarta Santavaihteen raide.
Pääraide kulkee kuvan alareunasta Minkiön suunnasta yläreunaan Humppilan suuntaan. Santavaihde kaartaa oikealle. Kuva: Antti Havukainen 08.08. 2018.