Torstaina 13.12. oli vuorossa aseman nosto kivijalan päälle. Nyt nosto-operaatioon oli tilattu toinenkin autonosturi ja nosto palikoiden päälle kivijalalle onnistui pitkän päivän jälkeen. Nostopalkkien poiston jälkeen voitiin lopulta ihailla asemaa lähes lopullisella paikallaan.

Asemarakennus kiskojen päälle rakennetun väliaikaisen pölkkypedin päällä.
Asema välilaskupaikassa, johon se nostettiin lavetilta myöhään illalla 12.12.2018. Kuva: Jyrki Längman 13.12.2018

Noston jälkeen aloitettiin jo hieman paikkojen siivoamista. Tällä kertaa matka sujui edellistä päivää nopeammin, sillä työjunan veturina oli TU4-veturi.

Kuva asemarakennuksen takaa kivijalasta, jonka päälle rakennus nostetaan.
Aseman kivijalka. Kuva: Jyrki Längman 13.12.2018.
Asemarakennus nousee kahden autonosturin koukuissa roikkuen.
Asemaa nostetaan kivijalan päälle. Kuva: Jyrki Längman 13.12.2018.
Puinen asemarakennus luonnonkivisellä kivijalalla.
Humppilan uusi asemarakennus, vihdoinkin kivijalalla. Kuva: Jyrki Längman 12.12.2018.
Vihreän dieselveturin vetämä juna aseman edustalla. Ratapiha on täynä pölkkyjä hujan hajan.
Asema on vihdoin kivijalan päällä, TU4 kummastelee uutta tulijaa. Kuva: Jyrki Längman 13.12.2018.