Kevään aikana raiteen uusiminen kohti ensimmäisen rakennusvaiheen loppua, eli Siirappitehtaan aitaa on edennyt nopealla vauhdilla.

Kuvaa uudesta raiteesta puupölkyillä. Taustalla näkyy moderneja tehdasrakennuksia.
Jokirannan rataa eli Siirappiraidetta toukokuussa 2018. Kuva: J.T. 15.5.2018.

Täysin peruskorjattua raidetta on tehty 80 m ja Siirappitehtaan kaarre alkaa olla jo valmis. Rakentamatta on vielä kolme kiskonmittaa, eli 60 m raidetta. Tämän jälkeen on vielä vuorossa raiteen sorastus ja oikominen, sekä vanhan raidemateriaalin kerääminen pois radan penkasta.

Kuvaa uuden raiteen päästä, jossa ratapölkky poikittain raiteella. Taustalla näkyy moderneja tehdasrakennuksia.
Jokirannan radan pää Siirappitehtaan kohdalla. Kuva: J.T. 15.5.2018.

Vanha kiskomateriaali tullaan käyttämään osittain parhaillaan uudelleen rakennettavassa Santaraiteessa Minkiön ja Humppilan puolessa välissä. Parhaimmat vanhoista 22 kg/m kiskoista säästetään vaihtokiskoiksi Minkiön ja Jokioisten ratapihaa sekä Minkiön-Jänhijoen välistä rataosaa varten.