Kauan ilmassa pyörinyt ajatus Jokioisten Museorautatien radan uudelleenrakentamisesta ja peruskunnostamisesta nykyiseltä Jokioisten asemalta Loimijoen rantaan on vihdoin hieman konkretisoitunut. Museorautatien ratatiimi on vuoden aikana käynyt tutkailemassa ja mittailemassa paikkoja ja tehnyt ensimmäisen konkreettisen suunnitelman radan pääteaseman saamiseksi matkailullisesti parempaan paikkaan keskelle Jokioisten kartanoaluetta ja Loimijoen rantaan. Tänään noiden tietojen pohjalta on valmistunut hankkeen ensimmäinen suunnitelmaversio. Seuraavana on vuorossa neuvottelut joko maa-alueiden hankinnasta tai käyttöoikeuden saamisesta radan rakentamiseksi.

Ratalinja kaartaa Myllytien ylitettyään takimmaisen varastorakennuksen vasemmalle puolelle. Raide 1 on aivan varastorakennuksen vieressä ja raide 2 sähkölinjan vieressä. Kuva: Jussi Tepponen, 19.9. 2005, Jokioinen.
Ratalinja kaartaa Myllytien ylitettyään takimmaisen varastorakennuksen vasemmalle puolelle. Raide 1 on aivan varastorakennuksen vieressä ja raide 2 sähkölinjan vieressä. Kuva: Jussi Tepponen, 19.9. 2005, Jokioinen.
Jokioisten sahan vanha varastorakennus, jonka reunassa olevan laiturin viereen ykkösraide on tarkoitus rakentaa. Kakkosraide tulisi kuvan vasempaan laitaan ja eteläpään vaihde kuvaajan kohdalle. Kuva: Jussi Tepponen, 19.9. 2005, Jokioinen.
Jokioisten sahan vanha varastorakennus, jonka reunassa olevan laiturin viereen ykkösraide on tarkoitus rakentaa. Kakkosraide tulisi kuvan vasempaan laitaan ja eteläpään vaihde kuvaajan kohdalle. Kuva: Jussi Tepponen, 19.9. 2005, Jokioinen.